Graviditets yoga

Yoga for yogi mama’s

Det er vigtigt at du holder dig aktiv under din graviditet, din kroppen gennemgår masse ændringer – der skal være plads til både dig og dit barn i den krop som før kun rummede dig! Og fødsel i sig selv er en ”overnaturlig” præstation. Derfor er det vigtigt at passe på sin krop og hjælpe den med at klare de nye udfordringen via en sund træning. Mange gravide holder sig desværre fra at træne grundet frygt eller manglende viden omkring træning – det er bare ærgerligt! Da alt forskning viser, at en aktiv graviditet kan gøre graviditeten og fødslen lettere og mere behagelig. Samt hjælpe med overgangen til en lækker mor krop 🙂

Yoga for gravide er fødselsforberedelse for både krop og sind, samt det er en effektiv og super skøn træning når du er gravid. Træningen er tilrettelagt efter den gravide krop, behov og evner– holdene er små, så der er rum til individuelle hensyn og foregår i normal stue temperatur.  
Formålet med gravid yogaens øvelser er at styrke og afspænde den gravide krop, forebygge graviditetsgener og forberede den gravide på fødslen gennem øget åndedræts-, krops- og sindsbevidsthed – Gravid yoga tager udgang punkt i hatha yoga og kan dyrkes af gravide i alle trimestre. Jo mere kontakt du kan nå at opbygge til din baby og din krop i løbet af graviditeten, jo bedre kan du forberede dig på din fødsel – og dit liv som yogi mama.

Vi mødes hver mandag i tidsrummet 18.30 – 19.30 i den måned du har tilmeldt dig.