Garam (hot yoga)

Kroppen bliver opvarmet ind fra, så du kan gå dybere i yogastillingerne. Du vil hurtigere end på traditionelle klasser øge din smidighed, pga. de infrarøde stråler som går ind og øger blodcirkulationen og dermed iltningen af muskler og led. Klasserne er ofte udfordrende og kickstarter detox-processerne, da varmen og stillingerne får dig til at svede.

 

Garam niveau 1

Alle kan være med på denne klasse, og selv den øvede elev vil blive udfordret ved at gå dybere ind i grundprincipperne for stillingen.

Som nybegynder få du lidt mere tid til at vende dig til varmen, lære stillingerne at kende. Og her er der plads til at tage en ekstra lille pause.

OBS! Findes både som hot og som lun klasse – står altid i titlen på klassen.

 

Garam niveau 2

Kom på denne klasse, hvis du er øvet og har kendskab til de forskellige stillinger.

Vi bruger mindre tid på at forklare teknik og fokusere på at holde et højt tempo. Vi bruger mere tid på balance stillinger, og de core styrkende stillinger.

 

Gode råd til Garam klasserne

  • Medbring et ekstra håndklæde, du kommer helt sikkert til at svede – HUSK! Vi har ikke baderum hos Garam
  • Korte ærmer og bukser er at fortrække og gerne svedtransporterende materialer
  • Giv din krop god tid til at vænne sig til varmen. Kom gerne 5-10 min. før undervisningen og læg dig godt til rette på måtten
  • Medbring vand og drik små slurke undervejs
  • Start roligt op, så du vænner dig til at træne i varmen
  • Tag alle de pauser, du har brug for, det er helt ok
  • Træn ikke i varmen, hvis du er syg – det er ikke fair for dig selv eller de andre på holdet
  • Drik godt vand både før og efter en time – husk den lille huskeregel: 1L vand daglig pr 30 kg kropsvægt. Og når du er i varmen skal du drikke ekstra

Hvis du er gravid, har forhøjet blodtryk eller har dårligt hjerte, bør du ikke praktisere Hot Yoga uden din læges godkendelse.